Uživatelské jméno: Heslo: Dnes je 28. srpna 2025
Aktuálně O městě Pro turisty Pro občany Podnikatelé Katalog
fanstyby.stříbro.cz



Rekonstrukce mostu až do konce léta
Dne 31.08.2009


Aktualizováno! Kdo jel v minulém týdnu na Plzeň, zjistil, ...

že se rekonstruuje most. Ve skutečnosti se jedná o mosty dva, jeden přes řeku Mži a druhý přes Sokolskou ulici. Práce jsou rozplánovány až do 30.9.2009. Rekonstruovat se bude vždy polovina mostu a přes druhou se bude jezdit. Průjezd je řízen světelnou signalizací. Místní s automobily do 1,5 tuny mohou objet částečnou uzavírku přes starý kamenný most.

Rozhodnutí o částečné uzavírce.

Na jednání zastupitelstva 20. dubna 2009 se živě diskutovalo i k rekonstrukci mostů:

Co se týče možnosti zkrácení termínu, tak ta byla městem projednávána se SÚS, která zastupuje Plzeňský kraj. Původní termín byl dán technologickým postupem a nějakou časovou rezervou pro případ nepředpokládaných situací. Pokud tyto situace nenastanou, je reálné dokončit rekonstrukci o měsíc dříve. V průběhu rekonstrukce se ale může stát, že se třeba měsíc na mostě nebude vůbec pracovat, protože se bude např. čekat, až vyzraje beton. Opravuji tedy termín u této akce na 31.8.2009.

Co se týče uzavírky kamenného mostu, město k ní přistoupilo na základě vyhodnocení situace po zahájení rekonstrukce mostů. Provoz na kamenném mostě se totiž zvýšil natolik, že docházelo k ucpání kamenného mostu a hmotnost stojících aut ohrožovala samotný most.



Autor: Ing. Josef Hrábek



28.08.2009 - 15:21:39
luminex - Já nevím, ale nepřijde mi to nějak hrozný, sem tam jedu do Stříbra a to čekání tam je pohoda oproti tomu jak člověk stojí na Karlovarský v Plzni, kde momentálně probíhá oprava a rekonstrukce tramvajových pásů a likvidace starých podchodů...to je žrádlo, takže nějaké max.10minutové čekání ve Stříbře na mostě je proti tomu balada.
22.04.2009 - 08:03:26
ali@s - souhlasím s urbi - to je přesně to, co mi taky neni uplně jasný
21.04.2009 - 23:42:19
Urbi - Asi nikdo není nadšenej z toho, že se čeká, ale věřím, že většina lidí chápe, že se občas opravovat musí. Pochopím i uzavírku starého mostu. Jediný co nechápu je, proč vždycky, když jedu přes most, pracuje tam maximálně 1 člověk a po 16 hodině už nikdo. Kdyby sebou firma trochu hodila, mohlo by být do prázdnin po problému a všichni by byli spokojení.
21.04.2009 - 23:20:08
Ivy - 5 minut na semaforu? Leda tak o víkendu. Naposledy jsme tam strávili přes půl hodiny - a to jsme se napojili zhruba v polovině kolony.
21.04.2009 - 12:30:25
beegees - Naprosto souhlasím s názorem „ladislava“. Součástí sítě silnic a silniček jsou i další objekty k nim náležející jako jsou taky mosty. Nebýt jich, mohly bychom překonávat např. vodoteče pomocí brodů, anebo přívozů (jak by se to asi některým líbilo či nelíbilo pěkně si vyčkat frontu aut a pak se nechat za úplatu převézt). Zařízení pomocí, kterých by se auta mohla vznášet a přepravovat vzduchem také ještě nemáme, takže pokud chceme bezpečně jezdit po únosných mostech, musí také někdy projít opravou a pak vskutku nezbývá než že bude jako v tomto případě opravován po polovinách při zachování daných technologií a s tím spojených chemických procesů a my řidiči budeme trpělivě čekat až na nás dojde zelená na semaforu, anebo nechceme-li čekat (což ostatně bývá zpravidla výrazně delší v dopravních špičkách cca 2x denně), můžeme se vydat po trase mimo opravovaný most v tomto případě přes Kladruby a kolem Benešovic. Stavbu provizorního mostu vidím v tomto konkrétním případě jako nereálnou a zbytečné plýtvání penězi pokud by to vůbec podmínky dovolovaly a asi zcela určitě by to byly neúměrně vynaložené finance, neboť by se nejednalo jen o postavení tohoto provizoria, ale také o úhradu za jeho nájem a také s tím spojené další nemalé stavební úpravy pro nájezd a výjezd z toho provizorního mostu, řádově statisíce Kč by nestačily. Nehledě na to, že by to mohlo zasáhnout nevratně okolní zeleň. Nebo jsou snad řidiči či obyvatelé našeho města tak netolerantní a netrpěliví a uspěchaní, že si nedokáží po dobu několika nejnutnějších měsíců naplánovat svůj časový program konkrétního dne tak, aby si zajistili rezervu pro případné čekání u semaforu a po opravě mostů mohli pak po další DESÍTKY LET tyto mosty využívat??? Řekl bych : Klídek, lidi, klídek. 
21.04.2009 - 10:13:05
ladislav - Nechápu, co tady řešíte. Dříve byl starý most otevřený, protože se na něm nepředpokládal žádný velký provoz, každý jezdil po novém mostě. Teď, když je nový most z 1/2 uzavřený, lze předpokládat, že by většina lidí začala jezdit po starém mostě. Ten na takovou zátěž není stavěný, navíc je to historická památka ! A jako k takové se k ní musíme chovat. Mě je samozřejmě také nepříjemné čekat 5 min. na semaforu, ale jinak to prostě nejde a to jsem velmi časově vytížený, ale myslím, že nejvíc si na prostoje stejně stěžujou jen Ti co pak přijedou domů a stejně jen do večera čučí na televizi a nic už nedělají. Jinak i pokud by se to opravovalo po nocích, tak stejně se pak ve dne nebude moci jezdit v obou směrech, jak asi, když jedna polovina mostu bude rozpracovaná ! Takže širší odborná diskuze není třeba, jinak to nejde a buďme rádi, že to nemusíme objíždět přes Benešovice.
20.04.2009 - 22:06:30
makaleka - Starý most byl zřejmě zavřen z důvodu bouračky, která se stala na křižovatce ze Sokolské na most, ani ne týden po uzavírce "normálního" mostu. Je tam velmi špatný výhled! Ale to všichni ti, co tam denně jezdili i před uzavírkou dobře vědí.
16.04.2009 - 15:30:48
občan - Mě by zajímalo, kdo je zodpovědný za uzavírku starého mostu, kdo to nařídil a z jakého důvodu. Pokud tam do teď byla normální komunikace, po které mohl jet každý, třeba stokrát denně, proč to teď nejde? Určitě by to radikálně zmenšilo fronty, místní mohli jezdit tudy. Proboha, snad zas někdo nestěžoval???
16.04.2009 - 12:32:11
Georg - Po přečtení stávajících příspěvků mám potřebu též reagovat a sdělit svůj názor. Oprava obou mostů za částečné uzavírky tj. za provozu po polovinách vozovky, kdy je provoz řízen světelnou dopravní signalizací, má za následek samozřejmě zpomalení silního provozu v obou směrech. Je však nutno připomenout, že tato situace nastává převážně při dopravní špičce, tj.ráno a odpoledne. Domnívám se, že provoz po polovinách vozovky byť ve špičce s 5-10 minutovým zpožděním, je pro řidiče ještě přijatelný oproti variantě, kdy by bylo nutno mosty opravovat za úplné uzavírky a objízdná trasa do Stříbra ve směru od Plzně by byla vedena přes Ostrov, Kladruby a Benešovice. Názory o možné noční práci, nebo o náhradním přemostění ponechávám bez komentáře. Na tyto názory není jednoduchá odpověď a jsou pro odbornou diskuzi. Závěrem konstatuji, že jedinou možností jak lze zřejmě řidičům osobních vozidel pomoci - převážně by se jednalo o místní občany znalé poměrů, by bylo zprovoznění místní komunikace přes starý kamenný most s výjezdem na Plzeňské ulici. Mám za to, že to je jedna z možných variant k řešení a diskuzi.
15.04.2009 - 19:49:02
Honzik.Ag - A nejlepsi je to cekani ve 14:05 az 14:15. A jak se má člověk zachovat, když před ním vjíždějí v jeho směru na most auta na zelenou a najednou, když už může vjet on jede z protější strany houkající sanitka. Má zastavit a počkat až všichni odjedou a pustit ji, a nebo jet a předpokládat že sanitka předjede auta na protější straně a až dostane zelenou vyrazí jako první?? Jak se má člověk zachovat?
15.04.2009 - 14:23:55
tubarao - Bohužel situace je jiná. Po Velikonocích se opravdu na starém mostě objevily květináče a dokonce i značka zákaz vjezdu...
15.04.2009 - 10:35:22
pepa - Stříbrský zpravodaj 4/2009, strana 5 - Zprávy z radnice - Rekonstrukce mostů: "... Pro osobní auta - místní provoz do 1,5 tuny bude možné použít cestu přes starý kamenný most. ..."
15.04.2009 - 09:52:14
pepa - Rekonstrukce mostu je akce Plzeňského kraje, kterému "hlavní silniční tahy" městem patří.
14.04.2009 - 18:02:49
Honzik.Ag - Tak dnes jsem taky zkusil ten kamenny most, jako predevcirem a predtim a predtim a predtim, ale dnes jsem se musel otocit a zase cekat az mi nekdo z lidi jedoucich od Volfa pusti, protoze jich tam bylo jak psu a kazdej se tlacil na zelenou na most, az se mi svitla nadeje a nekdo mi pustil, ale to jsem jiz videl cervenou tak jsem zase stal, a kdyz jsem koupil zmrzlinu, cestou zpatky jsem stal uz pri odbocce na Americkou. Kdyz rekonstruovali most v Dobřanech a trvalo jim to takovou dobu, udělali vedle most provizorni obousmernej a hotovo. vystarano, jen my ve Stribre budeme pri kazde ceste do Jizniho mesta stat a cekat.....
14.04.2009 - 15:56:39
občan - .."mohou objet částečnou uzavírku přes starý kamenný most"...to bych ovšem chtěl vidět to auto, které by přeskočilo ty zátarasy, které tam nějaký i**ot postavil..:-(
13.04.2009 - 22:50:54
Tunda - Moc hezky, ale zkuste bydlet u takovehle stavby, kde by se pracovalo v noci, nebo stanujte blizko technoparty, mozna potom zmenite nazor. Preju Vam klidne a nerusene spani.
13.04.2009 - 21:03:46
Honzik.Ag - Jé, to jsem rád že sem někdo napsal ten termín. Jenom bych rád podotknul, že v německu se na takovýchto uzavírkách, které dosti komplikují provoz pracuje hlavně přes noc a přes den se normálně jezdí.



Pro reakci na článek musíte být přihlášen
Účetnictví a prodejna počítačů Stříbro | Tvorba www stránek Stříbro