|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
fanstyby.stříbro.cz |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Dnes a denně dostáváte do poštovních schránek ... celou řadu nabídek a letáků. Na některé jste si již zvykli a vyhovují vám, ale objevují se i nové, které lákají na speciální či mimořádnou prodejní akci či na poskytování různých služeb. I když ve sdělovacích prostředcích neustále slyšíte o problémech, do kterých se kupující dostali v důsledku reakce na takový leták, tak občas přemýšlíte, zda právě tuto nabídku nezkusit, vždyť mě se nemůže stát to, co v televizi říkali. Bohužel stane. Narazíte-li na firmu s propracovanou prodejní strategií, tak jí budete velice těžko odolávat. A jak už jednou zaplatíte, je veliký problém od smlouvy odstoupit. Je proto potřeba zapojit selský rozum už při čtení letáku. Pokud vás obsah letáku zaujal, první co si ověřte, zda je na letáku uvedeno, kdo zboží či službu nabízí. To je první impuls o korektnosti nabízejícího ve vztahu k vám, i když, jak mi potvrdil živnostenský úřad, není ze zákona povinnost na letácích uvádět informaci o dodavateli zboží či služeb. Pokud informaci o dodavateli na letáku najdete, není nic jednoduššího než si dodavatele „proklepnout" na internetu např. ZDE. Ani to však ještě nic neznamená, především pokud dodavatel nemá stálou prodejnu nebo provozovnu. I když se jedná jen o stánek např. na trzích, měl by být řádně označen identifikačními údaji prodejce a doklad o nákupu, který si můžete vyžádat, by měl vyvěšeným identifikačním údajům odpovídat. Řádně vyplněný doklad o nákupu je základem úspěchu při případné pozdější reklamaci, na kterou byste se také měli informovat ještě před vlastním nákupem. Vždy ale zvažte, zda momentální výhoda, kterou z nákupu máte, se nezmění v nevýhodu v případě reklamace. A zda nabízená akční cena je opravdu levnější. Běžně se totiž stává, že zákazník, který si přišel dokoupit např. kabel k tiskárně zakoupené v supermarketu, zjistil, že ve specializované prodejně je běžná nebo akční cena zboží levnější než ta v supermarketu a navíc by mu tam rovnou řekli, že kabel není součástí tiskárny. A i pokud je cena levnější např. ve 30 km vzdáleném supermarketu, tak už při první reklamaci se tato výhoda může stát nevýhodou. Stává se i to, že zákazník nechá raději propadnout záruku u vzdáleného supermarketu, protože je pro něj rychlejší či levnější nechat si např. opravu počítače udělat u specializované firmy. Supermarket posílá většinou vše na reklamaci, na jejíž vyřízení má 30 dní, k dodavateli na rozdíl od specializované firmy se svým vlastním servisem. A co v případě, že chcete uplatňovat reklamaci a zjistíte, že provozovna je již zrušená a v záručním listě není určený nikdo jiný? Obraťte se na místně příslušný živnostenský úřad, který je prodávající povinen v případě zrušení provozovny informovat o tom, kde lze uplatňovat reklamace. Živnostenský úřad je navíc ve spojení s Českou obchodní inspekcí, takže se bude něco dít, i když pro vás to může být pouze začátek dlouhé cesty s nejistým výsledkem. Dne 02.08.2010:Ing. Josef Hrábek Pro reakci na článek musíte být přihlšen |
||||||||||||||||||||||||||
| Účetnictví a prodejna počítačů Stříbro | Tvorba www stránek Stříbro | |||||||||||||||||||||||||||