Uživatelské jméno: Heslo: Dnes je 5. května 2024
Aktuálně O městě Pro turisty Pro občany Podnikatelé Katalog
počasí.stříbro.cz | fanstyby.stříbro.cz



Připomínkujte návrh vlakového jízdního řádu
Dne 15.07.2016 v 12:00


do 15.7.2016 do 12:00. ...

ZDE byl zveřejněn NÁVRH jízdního řádu železniční dopravy pro období 2016/2017. Na uvedeném odkazu naleznete také pokyny, jak podat případné připomínky k uveřejněnému návrhu.

V případě požadavku na změnu jízdního řádu veřejné linkové dopravy lze podat podnět rovněž prostřednictvím e-mailu. Změny JŘ veřejné linkové dopravy jsou prováděny zpravidla v termínech řádných změn JŘ (únor/březen, červen, srpen/září a prosinec). V případě, že změna se týká pouze časového posunu spoje, je nutno požadavek předložit alespoň měsíc před termínem změny JŘ. V případě, že se změna týká nových zastávek, je nutno požadavek předložit minimálně 60 dní před termínem změny, jak je uvedeno ZDE



Autor: Ing. Zdeňka Kmochová

Na tuto akci není prozatím přihlášen žádný z našich redaktorů.


07.07.2016 - 12:42:18
fobus - Vážený pane, reaguji na Vaši připomínku týkající se dopravního řešení na trati 170 mezi Plzní a Mariánskými Lázněmi. Situaci je však nutné vnímat komplexně. Původní „dlouhé“ zastávkové vlaky vykazovaly v úseku Pňovany – Planá poměrně nízkou frekvenci, v úseku Svojšín – Planá pak velmi často i v řádech jednotlivců. Občany města Stříbra, které má kolem 8 tisíc obyvatel, byly využívány spíše zřídka, stejně jako obyvateli Plané či Tachova, což jsou též významná sídla v regionu Tachovska. Zde je nutné přitom vnímat i skutečnost, že kromě Svojšína (a jmenovaného Stříbra či Plané) není u trati 170 v úseku Pňovany – Planá žádné větší sídlo, které by bylo schopné generovat větší počet cestujících (v tomto je chebská trať oproti ostatním tratím vstupujícím do plzeňského uzlu specifická). Proto bylo přistoupeno k zavedení spěšných vlaků, které dokáží konkurovat dálnici D5 a zajistit rychlé spojení na Tachovsko. To se prakticky ihned pozitivně projevilo na obsazenosti spěšných vlaků. Spěšný vlak je přitom nutné vnímat jako zrychlený a aby správně fungoval, nemůže zastavovat všude. Pak se z něj stává zpět osobní vlak a jeho funkce se opět omezuje a pro cestující není atraktivní. To platí i pro železniční stanici Pňovany. Nejen že v jejím okolí je minimum trvalých obyvatel, tak cestujících od Stříbra do žst. Pňovany a na bezdružickou lokálku je minimum (jejich počet roste pouze v letní sezoně). Proto spěšné vlaky zastavují v zast. Pňovany zastávka, kde jednak lze zachovat přestup, ale zároveň takové zastavení poslouží obyvatelům obce Pňovany. A takové zastavení má nepopiratelně vyšší potenciál než zastavení v odlehlé železniční stanici Pňovany. Posledním a poměrně klíčovým důvodem, proč není zastavení v žst. Pňovany realizováno, jsou přípojové vazby v Plzni – každé zastavení na železničním koridoru znamená prodloužení jízdní doby zhruba o 1-2 minuty, což by znamenalo ztrátu vybraných přípojů v Plzni a ohrožení stability ostatních přípojů. To je bohužel příliš velká daň za dodatečně zastavení ve stanici, jejíž potenciál je mizivý. Ač Vám může přijít projíždění železniční stanice Pňovany nelogické, má svoje výše uvedené důvody založené na objektivních skutečnostech. Cílem železniční dopravy je uspokojovat silné a středně silné přepravní proudy, nikoliv požadavky jednotlivců, čímž bohužel cestování do žst. Pňovany ze směru od Stříbra je. Současná koncepce mnohem více vyhovuje většinovým přepravním proudům v oblasti než ta původní. Přitom vycházíme ze zcela nestranných dat, jako je například Sčítání lidu, domů a bytů z roku 2011. Stejně tak je nutné vnímat i skutečnost, že veřejná doprava nikdy nebude schopna zajistit veškeré požadavky jednotlivců. Věříme, že i přes výše uvedené skutečnosti zůstanete i nadále věrný veřejné dopravě v územní působnosti Plzeňského kraje. S pozdravem Ing. Pavel Purkart dopravní technolog pro železniční dopravu POVED s. r. o. Plzeňský organizátor veřejné dopravy Nerudova 25, 301 00 Plzeň
14.06.2016 - 21:52:46
Ares - Bude také paní z POVEDu řešit MHD k vlakům ve Stříbře o víkendu nebo otázku, jak mají jezdit lidé z Černošína, když jediný bus jede v neděli odpoledne narvaný a v sobotu nic? Co WC, které na autobusovém nádraží mimo pracovní dobu trafiky není vůbec na štanici ČD má také pracovní dobu dle provozu pokladny.
14.06.2016 - 16:11:34
fobus - Jsem zvědavý co se bude dít.Stačí jenom inteligentní spojení ČD do Pňovan.Dříve vlakový spoj zastavil v Pňovanech,kde se přesedalo na spoje z Bezdružic a opačně a jelo se dál.Dnes když chci do Pňovan,tak je musí člověk přejet do stanice Pňovany zastávka,tam čekat 20 minut na spoj z Plzně a vrátit se do Pňovan.To samé z PNovan do Stříbra.Nejprve do Pňovan zastávka a potom po čekání opět přes Pňovany do Stříbra.I paní průvodčí mě řekla co si o tomto jízdním řádu myslí.Lidé v mrazu,horku,bez WC musí v Pňovanech zastávka čekat ať chtějí nebo ne.



Pro reakci na článek musíte být přihlášen
Účetnictví a prodejna počítačů Stříbro | Tvorba www stránek Stříbro